La cèdula de l'habitatge usat, o de 2ª
ocupació i sucsessives, l'atorga la Generalitat en base a un certificat
d'habitabilitat de segona ocupació o d'un certificat
d'idoneïtat de les condicions d'habitabilitat vigents en la data de finalització
de la construcció i les condicions de solidesa i seguretat actuals,
redactat per un tècnic competent, segons els models oficials
establerts.
Procés:
- Realització d'una visita d'inspecció
visual, amidament de la superfície útil, presa de fotografies de totes les
estances i comprovació de la documentació de l'habitatge, realitzada per un
tècnic competent.
- Emissió de la "Sol·licitud de cèdula
d'habitabilitat de segona ocupació" o de la "Sol·licitud de cèdula
d'habitabilitat de segona ocupació per habitatges preexistents construïts amb
posterioritat a l'11 d'agost de 1984 sense cèdula d'habitabilitat de primera
ocupació", redactat i visat pel col·legi corresponent.
- Registre de la sol·licitud al les
oficines del departament d'habitatge. (presencialment o per
internet)
- Pagament de les taxes oficials dels
certificat.
- Obtenció de la cèdula. (presencialment o
per correu)
El termini de resolució per
l'atorgament de la cèdula d'habitabilitat, és de 30 dies hàbils
des de la data de registre.
En el cas d'efectuar la Generalitat
algun requeriment per a complimentar la documentació, el plaç d'atorgament es
prolongarà fins a la resolució d'aquest requeriment.
Documentació
necessaria pel dia en que s'efectuï la inspecció de
l'habitatge:
-DNI propietari
habitatge (amb un propietari es suficient).
-Escriptura de
l'habitatge objecte del certificat.
-Cèdula caducada
(en cas d'existir - facilita el tràmit amb la
Generalitat)
Documents relacionats:
|
Model oficial de cèdula d'habitabilitat |